Ustalenie numeru porządkowego budynku
Ustalenie numeru porządkowego budynku
Kogo dotyczy
O ustalenie numeru porządkowego budynku mogą składać wniosek właściciele, użytkownicy wieczyści lub podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które nieruchomościami władają.
Czas realizacji
ustaleniu numeru porządkowego następuje (zawiadomienie wydaje się ) w terminie do 30 dni
Wymagane dokumenty
wniosek o ustalenie numeru porządkowego,
załącznik graficzny jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z lokalizacja i oznaczeniem.
załącznik graficzny (np. plan zagospodarowania działki lub terenu) obrazujący planowane usytuowanie budynków prognozowanych do wybudowania lub w trakcie budowy, dla których mają być ustalone numery porządkowe.
Opłaty
Brak opłaty
Tryb odwoławczy
Wydawanie Zaświadczeń: Zgodnie z art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Podstawa prawna
-Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 lipca 2021r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368)
-Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1990 z późn. zm.).
Uwagi
Ustalenie numeru porządkowego budynku