Poświadczenie własnoręczności podpisu na oświadczeniach i formularzach rentowych
Kogo dotyczy
Poświadczanie własnoręczności podpisu na oświadczeniach i formularzach rentowych dotyczy osób wnioskujących o przyznanie lub pobierających renty, emerytury lub inne świadczenia z ubezpieczenia społecznego.
Czas realizacji
Niezwłocznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o dokonanie poświadczenia własnoręczności podpisu. Przygotowane oświadczenie (deklaracja) lub formularz rentowy. Dowód tożsamości do wglądu.
Opłaty
Brak
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Podstawa prawna
Art. 122 ustawy z dnia 17 grudnia 1998r o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U z 2016r, poz. 887 z późn. zm), Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 lutego 2007r
w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki (Dz.U z 2007r, Nr 27, poz. 185)
w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki (Dz.U z 2007r, Nr 27, poz. 185)